Pages

Friday 25 August 2017

Cuti sem?


okay hello guys, feel good to be back on blog. my previous blog have been deleted because i thought i would be very lazy to write but here i am writing again some stupid story about my day HAHAHA. so, cuti sem ni korang buat apa je? ramai yang kerja mencari duit en. yang aku pulak hmm terperuk kat rumah sbb tah lah 3 months ni i think i really need some rest weh. ayat aku mcm kan tngh amik PhD hahahaha. tapi ada gak yang mcm aku kan? aku tahu bukan aku sorang je mcm ni kan hahaha. so apa yang aku buat masa cuti ni? aku layan drama korea lah apa lagi nk buat. drama apa? okay aku bg review sikit 😀 tp kebanyakkannya masih dlm prosess nk menghabiskan lah [ada yg member bg, donlod sndir dan tngok online]. sbb tenet kat rumah slow so, ada cerita aku tngok sampai eps bpe je then tukar citer lain sbb server dia lebih okay dr yg aku tngh tngok sebelumnya. emm fhm tak? heheh

Reply 1988 (completed)

Tajuk : Reply 1988, Answer to 1988, Answer me 1988, Respond 1988
Genre : Drama, Komedi, Romantik, Keluarga
Episode : 20
Pelakon Utama :Ko Gyung-Pyo(my bae hahaha), Park Bo-Gum, Lee Dong-Hwi, Hyeri, Ryoo Joon-Yeol, [hyeri dengn Ryo Joon-Yeol mmg couple in real life!! korang mmg akan ship duaorg ni dlm drama *maaf spoiler* confirmation boleh tngok kat sini]


sisnopsis pendek aku :-

sebuah drama yang lebih kepada kekeluargaan dan persahabatan, setting drama ni mcm zaman 1988 lahh. ada lima keluarga dalam satu yang aku rasa mcm taman kot? satu lorong lahh. Setiap family ni semua ada ragam masing2 and masalah sendiri. so 5 pelakon utama ni hidup berjiran. kat situ lah ada yg bertemu jodoh apa semua. eps 1 and 2 aku dah menangis sbb i mmg hati mudah tersentuh ceh hahaha. tapi masuk ketiga sampai habis tu takde lah. hahaha. kalau nk park bo gum jadi budak slow boleh ah tngok citer ni. i wish i have this kind of Friendship

my rate: 9/10 *sbb tak end up dia org yg aku nk hahaha
nak tngok? click sini ⟶ Reply 1988


Introverted Boss(masih nak menghabiskan)


Tajuk : Introverted Boss, Sensitive Boss
Genre : Romantik, Komedi
Episode : 16 je
Pelakon Utama : Yun Woo-Jin, Park Hye-Soo, Yoon Park, Gong Seung

sisnopsis :-

 okay cerita sangat pendek so setiap eps mmg padat lah tinggal satu eps kau akan hilang idea knp org ni mcm ni mcm tu. eps 3 paling korang kene tengok sbb itulah punca ehem..haha sorry to be spoiler. aku pun still nk menghabiskan cerita ni. dia mengisahkan pasal ceo diorg ni sangat introverted meaning sangat pemalu lah. mmg susah sngt nak bercakap or berdepan ngn orang even ayah dia sendiri pun fade up ngn dia. tapi pekerja dia semua ingt dia ni jenis taknk bercakap taknk bercampur and gelarkan dia ni monster apa semua padahal tak pun. ceo diorg sngt baik. plusss, diaorg ada buat shoot kat malaysia tauu. so tngoklah kalau korang kau tahu tempat tu kat mna bgthu kayy sbb tempat tu nmpk sngt menarik. then ada sorang pekerja[perempuan/heroine] ni lah selalu berckp ngn dia selalu buat dia bercakap, lama2 tu dia berani untuk bertegur/berborak dan memberi pandangan dan pendapat dengan staff dia sendiri. paling menarik cerita ni sbb dia melibatkan kes bunuh diri. siapa? kenapa? korang tngok lah ehh?

my rate setakat yg aku belom habis tngok ni : 7/10

nak tngok? click sini ⟶ Introverted Boss

Golden Time(still nk menghabiskan sbb tngok kat office mak aku ja)
Tajuk :  Golden Time
Genre : Medical, Romance
Episode : 20
Pelakon utama : Lee Sun Gyun, Hwang Jung Eum[heroine she was pretty], Lee Sung Min, Song Sun Mi


sisnopsis :-

so basically ini adalah drama medical, korang tngok poster tahu dah en. istilah golden time adalah masa yg kritikal yang diorg(doktor) kene bertindak dengan cepat sebelum pesakit kene cardiac attack dan seangkatan dengnnya dan seterusnya tak dpt nak diselamatkan. so cerita ni pasal this one doc yang jarang merawat pesakit tapi berlagak mcm doktor yg sngt berpengalaman. so dia terpaksa hantar sorang pesakit kat hospital yg besar (sbb dia saksi eksiden kereta so as a doctor dia kene lah bertindak tu pun heroine dia yg paksa sbb dia blank tak thu nk buat apa)  dan doktor2 kat sana mmg sngat hebat lah. dia mcm "wow hbat doktor ni" dah kat situ then dia balik ke hospital dia then tetiba dia kene tolong member dia jaga sekejap dekat emergency. ada pesakit[kids] yang dtng tak sedarkn diri then dia panik tak tahu nk buat dan dia lambat masatu dia rasa mcm "aku ni doktor ke?". so, dr situasi yng mcm tu dia pergi ke hospital yg besar tu untuk jd intern balik. dia jaga dekat emergency and bermentorkan doktor yang hebat td tuu.

nak tngok? click sini ⟶ Golden Time

my rate : 8/10

aku mmg suka tngok kdrama yg bergenrekan medical antaranya emergency couple[fav], romantic teacher kim, good doctor, doctors, d-day yg lain tu dah lupa tajuk dia hahaha . so kalau korang ada nk suggest apa2 kdrama yg best let me know kayy?

 






9 comments:

  1. you should watch Live up your name, Dr Heo. New medical dramaa .besttt !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankyou adelia! will add it up on my list of kdrama :)

      Delete
  2. Macam menarik je Introverted boss tu ^^ Gonna watch it. I'm currently watching School 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. best, tapi sbb masa and internet qis pun tak sempat nak habiskan lagi. tulaahhh tngok scene dorang ig pe semua cam best je school tu. tapi school 2016 mmg best nak mati ahahha

      Delete
  3. blogwalking
    jangan lupa singgah dan follow balik blog saya ya http://energiterbarukan-id.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. dah lama cikja xtgk korean drama. since dah kerja ni :(

    ReplyDelete
  5. reply 88 best gilaaa!
    i like medical dramas too. plg latest hospital ship

    ReplyDelete
  6. I am eying on the introverted boss.. Soon I guess.. Sama la kita cuti 3 bulan, pulun rehat habis-habisan.. hehe

    ReplyDelete